Vragen

Heeft u een vraag? Wij geven graag antwoord! Per telefoon of e-mail staan we voor u klaar.

We proberen zoveel mogelijk informatie te geven op onze website over onze artikelen en het bestelproces. Uiteraard kan het voorkomen dat u een vraag heeft waarop u het antwoord online niet kunt vinden. Onze medewerkers staan van maandag t/m zondag voor u klaar om uw vragen zowel telefonisch als per e-mail te beantwoorden.

Voor vragen over kleding, styling, combinaties, maatadvies of voor overige vragen over bestellen, betaling, retouren of klachten belt u met 0562-451782 (maandag t/m zondag) of mailt u info@eb-vloed.nl. Uw e-mails worden zo snel mogelijk beantwoord.


Veelgestelde vragen

Producten
Waar vind ik de productinformatie?
Meer informatie over het product vindt u aan de rechterkant van het product. Soms kunt u op ‘meer weergeven’ klikken voor meer informatie.
Welke maat moet ik kiezen?
Mocht een artikel groot of klein vallen dan vermelden wij dit veelal expliciet in de productomschrijving naast het artikel in de webshop. Staat er geen maatadvies in de productomschrijving en twijfelt u? Geen probleem! Onze medewerkers staan voor u klaar om de kleding op te meten en u te voorzien van het juiste advies.
Ik heb een mooi artikel gezien maar mijn maat/kleur is uitverkocht, wat nu?
Omdat we een seizoensgebonden bedrijf zijn kan het zijn dat producten uitverkocht raken. Als uw maat niet wordt weergegeven, is deze waarschijnlijk niet meer op voorraad. U kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen, dan kijken wij of we iets voor u kunnen betekenen.


Bestellen
Heb ik een account nodig om online te bestellen?
U heeft geen account nodig om te kunnen bestellen in onze webshop. Met een account kunt u echter wel korting sparen. U kunt een account aanmaken tijdens het bestelproces.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, druk dan op de knop ‘wachtwoord vergeten’ onder het inlogscherm om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Als u uw e-mailadres invoert, ontvangt u automatisch een nieuw wachtwoord. Als de inlogproblemen aanhouden, neemt u dan gerust contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Wanneer u uw bestelling wilt wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als de bestelling nog niet verstuurd is kunnen we deze nog voor u wijzigen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u uw bestelling wilt annuleren, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wanneer we deze nog niet hebben verstuurd kan het nog geannuleerd worden.


Betalen
Hoe betaal ik mijn bestelling?
In de checkout kunt u kiezen voor verschillende betaalwijzen. Bij Eb&Vloed kunt u op de volgende manieren betalen:
-       iDeal
-       Vooruit betaling
-       Creditcard, Maestro of PAYPAL
-       AfterPay
Wat moet ik doen als mijn betaling niet is geslaagd?
Wij sturen u een nieuwe betalingslink wanneer de betaling niet is geslaagd. Wenst u op een andere manier te betalen dan u eerder had aangegeven? Wij kunnen ook de betaalwijze voor u aanpassen. Neem contact met ons op als u hierover vragen heeft.

Meer informatie over betalen.


Verzending
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen geplaatst op werkdagen vóór 13.00 uur verzenden wij dezelfde dag nog. In verband met gewijzigde (winter)afvaarten van de veerboot worden de bestellingen van 1 oktober tot 30 april op maandag, woensdag en donderdag om 09.30 uur opgehaald door PostNL. Bestellingen van na 08.00 uur worden de volgende dag verstuurd.
Wanneer wordt mijn pakketje aangeboden?
Wanneer wij uw pakketje hebben verstuurd, krijgt u een e-mail van ons met daarin een Track & Trace code. Met deze code kunt u uw pakketje volgen.
Waarom moet ik verzendkosten betalen?
Helaas kunnen wij, als kleine partij, de verzendkosten niet verlagen of afschaffen. Wel versturen wij alle pakketten verzekerd tegen diefstal en vermissing.

Meer informatie over verzending.


Ruilen of retourneren
Hoeveel tijd heb ik om een artikel te ruilen of retour te sturen?
Bij Eb&Vloed kunt u artikelen ruilen of retourneren binnen 14 dagen na ontvangst.
Wat moet ik doen om een artikel te ruilen?
Wilt u een artikel omruilen? Bestel het nieuwe artikel in de webshop en kies voor ‘afhalen in de winkel’ als verzendwijze, bij opmerkingen noteert u dat het een omruiling betreft. Vervolgens stuurt u het te ruilen artikel aan ons retour. Zodra wij deze ontvangen versturen wij het nieuwe artikel op. Het eventuele verschil wordt bij ontvangst van het artikel door ons verrekend. Voeg altijd het factuur/retourformulier bij de retourzending onder vermelding dat het een omruiling betreft.
Wat moet ik doen om een artikel te retourneren?
Wilt u een artikel retourneren? Dan kunt u het artikel aan ons retoursturen en ontvangt u het aankoopbedrag terug. Voeg altijd het factuur/retourformulier bij de retourzending, graag de reden van retour en uw IBAN nummer met bijbehorende naam invullen.
Waarom mag ik ondergoed niet ruilen of retourneren?
Wegens hygiënische redenen kunnen wij ondergoed niet ruilen of retour nemen.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Betaling met iDeal of vooruitbetaling: binnen 10 dagen na ontvangst retour.
Betaling met Creditcard: binnen 14 dagen na ontvangst retour.
Voor eventueel gebruikte kortingsbonnen ontvangt u een nieuwe kortingcode, opgenomen spaarpunten worden na verwerking van de retouren bijgeschreven op uw account.
Hoe zit het met de kosten die gemaakt worden bij het ruilen en retourneren van artikelen?
Bij een volledige retournering krijgt u uw aankoopbedrag incl. bezorgkosten terug, de retourkosten zijn voor eigen rekening.
Bij een gedeeltelijke retournering zijn zowel de bezorgkosten als retourkosten voor eigen rekening.
Bij een ruiling zenden we u het nieuwe artikel gratis toe, de retourkosten voor het om te ruilen artikel zijn voor eigen rekening.
Hoe stuur ik mijn artikel terug?
Eb&Vloed Lifestyle raadt u aan uw bestelling altijd aangetekend aan ons retour te sturen. Op deze manier is de bestelling te volgen met de Track&Trace code. U als verzender bent verantwoordelijk voor de retourzending.

Meer informatie over ruilen en retourneren.


Punten sparen
Hoe kan ik punten sparen?
U kunt punten sparen door een account bij ons aan te maken. Wanneer u met dit account bij ons besteld, spaart u automatisch punten.
Wanneer spaar ik punten?
Bij elke aankoop spaart u automatisch punten: 1 punt voor iedere €10,- Als u 100 punten heeft gespaard kunt u deze bij een volgende aankoop in de webshop of in de winkel op Vlieland inleveren. U kunt punten inleveren per 100 stuks, deze vertegenwoordigen een korting van € 50,-
Waar kan ik mijn puntensaldo vinden?
Als u bent ingelogd treft u het puntensaldo onder uw gegevens aan.
Wat gebeurt er met mijn punten als ik in de winkel op Vlieland iets koop?
Uw account ligt vast op uw e-mailadres. Op deze manier is uw puntensaldo zowel online als in de fysieke winkel up-to-date. Verandert uw e-mailadres, laat het ons dan weten.
Hoe kan ik mijn punten inwisselen?
Heeft u 100 punten gespaard? Neem dan contact met ons op! Wij zorgen er voor dat u een couponcode toegestuurd krijgt die u bij de betaling kunt inzetten, hiermee wordt de korting verwerkt. Koopt u in de winkel op Vlieland? Dan zullen we u op uw puntensaldo wijzen wanneer deze recht geeft op korting. 
Welke voorwaarden zijn er bij het inwisselen van punten?
Punten zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Er worden geen punten gegeven voor afgeprijsde artikelen en over de verzendkosten. Punten kunnen niet ingewisseld worden tegen contant geld.

Meer informatie over punten sparen.


Klachten
Heeft u een klacht of staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.